MYNDIGHEDERNE HAR forlænget nedlukningen af alle ikke nødvendige aktiviteter frem til efter påska - så derfor holder også vi vores kontorer lukket for fremmøde og billetsalg.

Alle der har købt billetter til en af vores koncerter beder vi om at have tålmodighed - vi og vores musikere, sangere, orkestre og spillestederne arbejder på at finde nye datoer.

Følg med her under nyheder.

Udskriv Email

NU NÅR VI SKAL gøre alt, hvad vi kan for at stoppe spredningen af corona-virus, behøver vi ikke gå helt i stå fysisk:

Derfor giver Rigshospitalet gode råd til, hvordan man kan holde sig i gang - også selvom pladsen er begrænset: 

Syv gode råd

Trygfondens Center for Aktiv Sundhed på Rigshospitalet har lavet følgende syv gode råd til at øge den fysiske aktivitet, mens Danmark er lukket ned: 

  1. Reducér den tid du sidder ned til et minimum (gerne til under 8 timer pr dag)
  2. Reducér TV-tid
  3. Lad være med at indtage mad- og drikkevarer, mens du ser TV
  4. Hvis du skal sidde meget stille, så rejs dig op og gå lidt rundt tre gange i timen
  5. Tag ’exercise snacks’. Hvis man blot tager 60 trappetrin opad tre gange om dagen, kan det øge din kondition
  6. Er du ikke karantæneramt, så gå eller brug cyklen når du skal handle ind eller ordne andre praktiske gøremål
  7. Bevæg dig for bevægelsens skyld. Planlæg en gåtur eller cykeltur minimum én gang om dagen. Enten alene eller sammen med andre personer i husstand

Du kan læse mere om Rigshopitalets hverdagsmotion her

 

 

Udskriv Email