Disney On Ice til Danmark med helt nyt show

rorbmycqcehyfbaydbjiHvis du hører til dem, der sammen med børn eller børnebørn glæder dig til fredag aftens TV med det traditionelle Disney show og tilhørende fredagsslik, så er denne forestilling helt sikkert noget for dig.

Disney On Ice har i mange år været et fast indslag i vinterferien for danske børn, deres forældre og bedsteforældre, og 2020 bliver sikkert ingen undtagelse, når det verdensberømte skøjteshow nu lægger vejen forbi Jyske Bank Arena i Herning og Royal Arena i København med en helt ny forestilling.

Jeg som senior havde nok tænkt mig, at vi skulle møde de kendte gamle Disney figurer, men nej, det var ikke Joachim von And, Sorteper eller Bedstemor And, der prægede forestillingen – det var alle de mange nye figurer, som hver fredag i TV og året rundt i biograferne underholder os alle. Alle præsenteret af utroligt dygtige isdansere fra hele verden.

Under forestillingen møder publikum en kavalkade af de mest kendte og elskede Disney-figurer, og med dansk tale og sang gennem hele showet er der noget for både små danske prinser og prinsesser. Du møder bl a Anders And, Elsa, Ariel, Rapunzel, Vaiana, Buzz Lightyear og andre klassiske Disney-figurer, og man kunne tydeligt høre på bifaldene, at de mindste kendt dem alle – jeg kunne gud ske lov læne mig op ad et program, så jeg kunne genkende figurerne.

Det er en flot forestilling præget af utroligt kostumer, som kendetegner Disney, farver og effekter, og de optrædende isdansere gør det fantastisk flot. Du kommer med på en spændende rejse, når tapre Vaiana og halvguden Maui tager på en farefuld færd for at levere det stjålne hjerte tilbage til Te Fiti. Du oplever de royale søstre Anna og Elsa, den altid sjove snemand Olaf, vildmarks-helten Kristoffer og hans trofaste rensdyr Sven fra Disneys Frost, når de sammen skal finde vej igennem det kolde og funklende landskab. Du møder også Den Lille Havfrues Sebastian, når han må holde skruen i vandet sammen med den nysgerrige Ariel. Og meget mere...

e1fpbe2wn0yl1iylyhxbDet er en forestilling, som jeg kan anbefale dig at besøge med dine børn/børnebørn. Men pas på ved indgangen, her møder du den kommercielle side af Disney: Boder, der sælger alt fra dukker, is, popcorn, blinkende iskrystaller og Disney-figurer – og børnenes øjne funkler, når de ser de mange farvestrålende tilbud, medens forældrene nok mere tænker på udgifterne, der er forbundet.

Kurt Sølund, frivillig kulturanmelder

Spilletid og sted:

• Jyske Bank Arene i Herning: 12.-13. februar´-