Teateranmeldelse: Englene i sneen

Danske Seniorers frivillige anmelder, Kurt Sølund, har været i teatret for at lave en anmeldelse til vores læsere – vi bringer den her:

Den første juleforestilling jeg har set, henvender sig til børn fra 4 år og op. Så det var nok lidt af et vovestykke, at jeg begav mig til Folketeatret i Nørregade, for at lave en anmeldelse af forestillingen, som måske kunne bruges til inspiration for de af vores medlemmer, der ”abonnerer” på Nyhedsbrevet.

Så jeg valgte at tage mine to børnebørn på 4 år med for at se hvorledes de opfattede forestillingen. I øvrigt sammen med mindst 50 andre børn og deres forældre. Og selv om forestillingen kun varer i 45 minutter var jeg meget spændt på at se, om børnene kunne være stille så længe. I øvrigt perfekt længde på forestillingen, for ikke et eneste af de 50 børn, mistede koncentrationen og begyndte at foretage sig andet end se den dejlige forestilling.

Englene i Sneen af Meridiano Teatret er en smuk og eftertænksom julefortælling for børn på 4år+ og deres voksne. Den handler om to søstre, der begiver sig ud på et eventyr, hvor alt kan ske.

Det uforudsigelige og dragende juleeventyr begynder, da søstrene Maja og Babette må tage afsted for at finde hjælp til deres fødende mor. Pludselig begynder sneen at falde, børnene mister orienteringen og farer vild i mørket. De befinder sig nu i et fremmed univers, hvor både magien og udfordringerne folder sig ud. Under den tindrende stjernehimmel er den magiske julekugle nemlig fuld af overraskelser og hemmeligheder. Nu er spørgsmålet: Vil Maja og Babette nå frem i tide?

Englene i Sneen er en vidunderlig smuk, nær og rørende julefortælling. Her er verden hvid som englevinger, men også mørk som den sorte nat. Englene i Sneen er en lille og fin fortælling om noget, der er større end bare dig og mig. I en fortryllende og henførende scenografi bliver cellomusik fremført live, alt imens vi følger Maja og Babette i denne poetiske historie.

Det er en rigtig dejlig juleforestilling som fanger både børn og voksne, og det er lidt intimt når forestillingen vises i Snoreloftet – en lille ekstra scene på Folketeatrets 1. sal. Og efter forestillingen hygges der ved små borde hvor børnene får lejlighed til at tegne og lave engle eller hjerter i hvide piberensere – en rigtig hyggelig afslutning på et besøg i teatret.

Diverse anmeldere giver 4-6 **** - jeg vælger at lægge mig midt imellem. Det er en forestilling jeg godt tør give min anbefaling til andre bedsteforældre.

Englene

Englene i sneen