Teateranmeldelse: Sanne – the musical

Nu kan du glæde dig til at opleve historien om hele Danmarks Rock-mama Sanne Salomonsen som musical for første gang - selvfølgelig med mange af hendes udødelige hits.

SANNE - THE MUSICAL havde verdenspremiere i Tivolis Koncertsal 19. september og skal derefter på turné landet rundt til Vejle, Odense, Aalborg, Holstebro og Aarhus.
Senior Bladets frivillige anmelder lagde vejen forbi, og kan melde tilbage om en helt fantastisk aften, hvor man dels fik et (ukendt) indtryk af det liv som Sanne har haft – på både godt og ondt. Men også en aften der bød på rigtigt dejligt gensyn og genhør med Sannes mest kendte sange, præsenteret og fremført af dygtige sangere og kunstnere. Det er virkeligt lykkedes at finde sangerinder der kan sende tankerne og minderne tilbage på den Sanne vi kender
Du kommer til at opleve Sanne i tre forskellige perioder af hendes liv, spillet af de tre skønne kvinder; Det unge sang- og skuespillertalent Andrea Heick Gadeberg, musical-skuespiller Nina Maria Schjødt Lybæk-Hansen og sangerinde Gry Trampedach. Kvinderne får selskab af blandt andet Mathilde Norholt, David Owe, og Joakim Tranbjerg.

I SANNE – THE MUSICAL starter forestillingen på nulpunktet. Sanne Salomonsen rammes af en blodprop i hjernen. Hendes verden styrter sammen. I ambulancen forsøger hun forgæves at synge. Hun forsøger at holde fast i det hun kender, hun forsøger at huske, hvem hun er. Sanne må gennemleve hele sin livshistorie for at finde tilbage til sig selv, til kærligheden og til musikken. Der har været mange kriser og problemer
I løbet af forestillingen møder vi Sanne i tre forskellige aldre. Vi møder den oprørske Sanne, der flytter hjemmefra for at synge og spille teater. Stjerneskuddet Sanne Salomonsen, der topper 80´ernes hitlister og ofrer alt for musikken. Musicalstjernen Sanne, Sanne fra Sneakers og Anne Linnet Band. Sanne, der møder misbrug og manipulation. Sanne der står alene i verden. Sanne der må kæmpe for at forsørge sin søn. Sanne, der må finde skjulte kræfter i sig selv og finde en måde at forvandle misbrug til kærlighed og nederlag til musik.

SANNE – THE MUSICAL er en rå, gribende og ikke mindst musikalsk historie om at overleve og elske.

Det er en forestilling som absolut kan anbefales til vores medlemmer.

sanne