Teateranmeldelse: Prinsen af Egypten

Fredericia Teater spiller igen med musklerne. Denne gang tager de udgangspunkt i Bibelen, og resultatet er blevet et flot show. De mestrer på teateret at inddrage lys – og videoeffekter i scenografien. Fredericia Teater, der sidste år havde verdenspremieren på musicalen Prinsen af Egypten med stortalenterne Diluckshan Jeyaratnam og Lars Mølsted i hovedrollerne. Musicalen kommer i kølvandet på Fredericia Teaters anmelderroste publikumssucceser Seebach og Disneys Klokkeren fra Notre-Dame – The Musical. I 2019 tager musicalen videre til København og spiller på Det Kongelige Teaters Gamle Scene fra den 21. juni 2019.
Musicalen har indtil videre solgt over 35.000 billetter i forsalg.

Musicalen Prinsen af Egypten er en spektakulær hyldest til drømmen om frihed og troen på et bedre liv. Med et stort førsteklasses multietnisk cast fra både Danmark og udlandet, banebrydende videoteknologi, der bygger videre på de koncepter, som Fredericia Teater har videreudviklet på sine seneste forestillinger, fantastiske kostumer og uforglemmelig musik af Stephen Schwartz (alle sangene fra filmen samt en hel række nykomponerede numre), gendigter Fredericia Teater en af de mest fascinerende og berømte fortællinger fra Biblen. Prinsen af Egypten er historien om Moses og hans bror Ramses, der blev Farao af Egypten, og om et folk, der ændrede dem begge for altid. Om hittebarnet, der blev prins og siden landflygtig for endelig at vende tilbage til Egypten og føre sit folk ud af slaveriet og mod det forjættede land Kanaan.

Det kreative hold bliver anført af den amerikanske stjernekomponist og Broadway-legende Stephen Schwartz, som ligeledes komponerede musikken til musicalens forlæg, DreamWorks Animations tegnefilmsucces af samme navn fra 1998. Manuskriptforfatteren bag tegnefilmen, den herboende amerikaner Philip LaZebnik, har også skrevet manuskriptet til den nye musical, mens instruktøren bliver Stephen Schwartz’ søn, Scott Schwartz, der tidligere har instrueret Broadway-opsætninger som Golda’s Balcony og Jane Eyre. Ansvaret for koreografien ligger hos den Trinidad-canadiske verdensstjerne-koreograf Sean Cheesman, der i løbet af sin karriere har arbejdet med ikoner som Michael og Janet Jackson, Prince og Britney Spears samt koreograferet musicals på West End og i Berlin.

Danske Seniorers udsendte anmelder oplevede forestillingen på Fredericia Teater, og blev lige som dagspressens anmeldere bjergtaget af denne flotte og udstyrsrige musical, der var præget af storartede præstationer både på og bag scenen. Det var et festfyrværkeri af oplevelser for både ører og øjne og vi kan varmt anbefale vores medlemmer at se denne flotte forestilling når den kommer til København. Men vent ikke for længe med at sikre dig billetter – der bliver helt sikkert ”run” på billetsalget. Det er grunden til at vi i Danske Seniorer allerede nu gør opmærksom på at forestillingen er på vej til København. Dagspressens anmeldere gav forestillingen 5 og 6 stjerner. Det er vi helt enige i. Du kan se mere ved at klikke HER

Anmeldt af Danske Seniorers frivillige kulturanmelder Kurt Sølund

prinsafEgypten

Prinsen af Egypten