Hvad mener du om din station?

DANSKE SENIORER er meget engageret i kampen for bedre trafikforhold for seniorer. Vi samarbejder blandt andet med Passagerpulsen i Forbrugerrådet TÆNK, der nu lancerer en kampagne for bedre stationer. I den forbindelse har vi brug for din hjælp. Vi vil nemlig gerne have dine input til, hvordan din station er.  

Stationerne er vigtige for, om passagererne oplever turen med bus, tog og metro som tryg, nem og tilgængelig, og om de føler sig velkomne i den kollektive transport. Passagererne vil have trygge, pæne og indbydende  stationer med god belysning, overskuelighed, andre mennesker omkring sig og mulighed for kontakt med personale. Der skal være god tilgængelighed for alle passagerer, og stationen skal binde passagerernes rejse sammen,   blandt andet med god adgang til cykelparkering. Desværre er det ikke sådan i dag – tværtimod lukker toiletter og kiosker, og vedligeholdelsen halter mange steder i landet.

Forbrugerrådet Tænk sætter fokus på udfordringerne i det kommende medlemsblad, og indsamler derfor lokale historier om stationer over hele landet.

Det er vigtigt, at også seniorernes stemmer bliver hørt, da det er den eneste mulighed, vi har for at få forbedret forholdene også for os.

Kirsten.dsb.toilet.fbHvis du har kommentarer eller kritik af din lokale station, kan du sende dem til næstformand i Danske Seniorer Lise Acthon, der vil videreformidle dem til Forbrugerrådet Tænk. Skriv til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  

Med venlig hilsen og på forhånd tak.

Lise Acthon, næstformand Danske Seniorer

 

 

Læs fx Kirstens historie på vores facebookside eller på BT's side: her

 

 

 

Udskriv Email